Str. La Migdali, Nr. 1 – Sau cum se gândește un business în industria vinului cu knowledge din Pharma

Interviu susținut de

Principiile de business deprinse în zeci de ani de corporate pharma prind bine micului producător atipic din Dealul Mare. Și asta ne și propunem prin interviurile wine-business, să vă aducem în atenție diverse tipuri de a construi afaceri în vini-viticultură, diverse abordări și finanțări și bineînțeles, diverse planuri de viitor și adaptări ale industriei.

Început acum 3 ani cu doar 12000 de sticle, Domeniul La Migdali are la origini ceea ce se voia a fi o investiție în terenuri agricole și a ajuns în prezent unul dintre producătorii români care aduc medalii internaționale de la Decanter pentru vinurile lor și care dezvoltă un brand conex prin Wine4Skin, o gamă de produse dermato-cosmetice realizate din ceea ce se găsește pe proprietatea lor: struguri, migdali și trandafiri.

Mergând pe direcția de construcție a unui brand premium care vrea să fie cunoscut și la export, dimensionarea maximă a viitoarei cramei nu va fi una de volume ci cu focus pe calitate. Laurențiu Scheușan a finanțat întregul proiect atât din fonduri proprii cât și din bani europeni, iar ca suport și el îi recomandă pe cei de la A.P.I.A. (Agenția de Plăți și Investiții în Agricultură). Ca mulți alții din industrie, recunoaște că este unul dintre puținele organisme ale statului care chiar funcționează și ajută viticultura românească.

Business-ul de vin este un fel atipic de business, nu doar prin nevoia planurilor de durată pentru a deveni rentabil dar și prin pasiunea și oamenii care fac parte din el. E greu să intri în domeniu și să nu ajungi să zici, cum zice și Laurențiu, că devine un business pe viață, un business de familie care va fi lăsat moștenire copiilor. Însăși prin natura muncilor agricole și al felului în care se comportă via, un business pe termen scurt este greu spre imposibil de realizat pe baza unor  culturi perene care își ating potențialul maxim după un număr mare de ani.

Pentru mai multe insight-uri despre paralele pe care Laurențiu le face între industria de vin și cea de pharma, despre principii de business sănătoase care se regăsesc în orice business stabil și bine gândit dar și despre dificultățile și oportunitățile întâlnite de când a intrat în afacerea cu struguri și vinuri, urmăriți integral interviul video. Nouă mereu ne face plăcere să stăm de vorbă cu Laurențiu iar printre etichetele La Migdali am regăsit vinuri ce ne-au ținut companie în multe seri.

Adauga comentariu