Cum este industria vinului pentru tine? Oportunitate sau pasiune?
Pentru mine este clar o pasiune, un loc unde îmi pot expune creativitatea atât în materie de management, cât și de marketing, crearea și comunicarea poveștilor Cramei Hermeziu rămânând pentru mine, chiar și la 7 ani de la lansarea pe piață, unica ocupație!

Cum a început povestea Hermeziu? De ce o cramă în salba de businessuri a familiei?
Povestea Hermeziu a început odată cu susținereala nivel local a evenimentelor culturale desfășurate sub patronatul doamnei Olga Rusu, ce ne-a introdus în lumea de poveste a unioniștilor care au stat la baza înfăptuirii acestei minunate țări. Am avut ocazia să le cunosc o parte din descendenți, cu care am colaborat o perioadă îndelungată de timp, lucrând terenurile ce au aparținut altădată familiei Negruzzi. De acolo s-a legat o frumoasă prietenie, precum și propunerea noastră de a îmbina povestea vinului de povestea familiei Hermeziu (numele de fată al mamei lui Costache Negruzzi).
Ideea a debutat cu înființarea plantatiei, ca urmare a programelor de investiții pe fonduri europene și a continuat mai apoi cu înființarea centrului de vinificație. A urmat lansarea în piață, atât a brandurilor legate de întreagă activitate (Domeniile Lungu), cât și fiecare domeniu în parte: fructe (Fructalis), ospitalitate/enoturism (Hotel LA DOMENII), vinificație (Crama Hermeziu).

Cum vezi industria vinurilor din România din perspectiva tânărului antreprenor? Care sunt provocările și avantajele?
A fost o adevărată provocare din prima zi de implicare până în prezent. O luptă continuă în a convinge consumatorul că România încă produce cu mândrie produse de calitate, spre încântarea sufletului.
Ai simțit vreodată că lumea vinului “it’s a men’s world”?
DAAAAAAAAAAAAA – no comment
Ce s-a schimbat în perioada pandemieila Crama Hermeziu?
Redirecționarea resurselor de promovare spre mediul online, pentru a rămâne alături de consumator și a putea transmite toate noutățile! Căutarea de piețe noi, neexplorate până atunci, nevoia de migrare din HoReCa spre retail, fiind singura piață deschisă publicului larg.
S-au creat game noi, cu povești la fel de interesante ca și până acum, s-au solidificat parteneriatele existente și s-au născut unele noi!
Cu ce soiuri românești rezonezi cel mai mult? De ce?
Feteasca Albă, Busuioaca de Bohotin, Feteasca Neagră (rose).
Pe noi, cel puțin, rose-ul ne-a pus pe harta producătorilor de vinuri! În afară de calitățile gustative extraordinare exprimate în terroir-ul nostru, componenta economică nu a fost de neglijat. Important a fost și faptul că, în plantația noastră, aceste 3 soiuri au fost de departe cele mai medaliate și apreciatela concursuri internaționale de înalt prestigiu.

Care este vinul care te-a impresionat cel mai mult de-a lungul timpului? De ce?
Busuioaca de Bohotin, pentru că în continuare acest vin, fie reiterează nostalgii din perioada tinereții generației părinților mei, fie e capabil să aducă în lumea vinului publicul tânăr, dornic de cunoaștere și experimentare.
Ce surprize pregătiți pentru fanii cramei Hermeziu?
CU BULE
Care crezi că sunt lucrurile care ar trebui îmbunătățite în industria vinurilor românești?
Reprezentarea în târguri internaționale, pentru că avem cu ce!
La final, ce sfat ai da unui tânăr antreprenor ce se pregătește să între în industria vinurilor?
Să înțeleagă că doar cu eforturi comune, producătorii de vinuri vor ajunge în rândul preferințelor de consum!
Adauga comentariu