În primul rând mulțumim pentru că ai dedicat din timpul tău pentru a răspunde la interviu și pentru că ești parte din desprevin.ro. Te invit să le spui iubitorilor de vin din România câteva cuvinte despre cine este Maria Chiara Severi și de ce este în lumea vinurilor? A fost oportunitate sau business?
Sunt Export Managerul Frescobaldi, Attems, Tenuta Luce și Danzante în Europa de Sud-Est, Luxemburg și Canada.
Am diploma în Inginerie Industrială și urmându-mi pasiunea pentru vin acum 7 ani am început să lucrezi pentru o cramă în departamentul de export. Apoi am început să studiez pentru a deveni somelier, am absolvit cursurile 2 și 3 WSET, am luat câteva cursuri Management în vin și acum 2 ani și jumătate am ajuns la Frescobaldi. Un vis devenit realitate.
Din păcate, nu toată lumea are oportunitatea să lucreze într-un mediu competitiv urmându-și pasiunea, și sincer mai ales în această perioadă sunt foarte norocoasă!
First of all, thank you for taking the time to answer our questions and be part of desprevin.ro! I invite you to tell our Romanian wine lovers who Maria Chiara Severi is and why she is in the wine business. Was it passion or opportunity?
I am the Export Manager for Frescobaldi, Attems, Tenuta Luce and Danzante in Eastern, Southern Europe, Luxemburg and part of Canada.
I got a degree in Industrial Engineering and following my passion for wine 7 years ago I’ve started to work in a winery in the export department. I have then studied for my sommelier course, WSET 2 and 3, I have taken a couple of Master in Wine Management and I’ve ended up 2 years and half ago in Frescobaldi. A dream come true!
Unfortunately, not everyone has the opportunity to work in a challenging environment while pursuing their passion, and honestly especially in this moment I am very lucky indeed!
Compania Frescobaldi are 9 crame în Toscana, dacă ai fi nevoită să alegi doar una care ar fi aceea? De ce?
Chiar mă întrebi pe care dintre copiii mei îi prefer? E imposibil!
Cu siguranță nu pot alege între Tenuta Castiglioni, de unde a început acum 700 de ani de istorie viticolă a familiei, până la CastelGiocondo de pe dealurile Montalcino, până la atemporalul Castello Nipozzano, bijuteria ascunsă a Castello Pomino, până la noile orizonturi ale Tenuta Ammiraglia cu vedere la mare, la Tenuta Perano cu al său amfiteatru natural în inima Chianti Classico, la Gorgona cu vinurile produse de locuitori mici insule, și terminând cu Remole, care exprimă tot caracterul Toscanei. Toate!
Frescobaldi company has in total 9 estates in Tuscany, if you will have to pick one which one would you pick? Why?
Are you really asking which of my kids I do prefer? It’s impossible!
I definitely cannot choose between Tenuta Castiglioni, where the family’s 700 years of wine-growing history began, to CastelGiocondo on the Montalcino hills, to the timeless Castello Nipozzano, the hidden gem of Castello Pomino, up to Tenuta Ammiraglia’s new horizons overlooking the sea, to Tenuta Perano a natural amphitheater in the heart of Chianti Classico, to Gorgona with their wines produced by inmates on a tiny island, ending with Remole, that expresses all the character of Tuscany. All of them!
Cum vezi piața de vinuri din România pentru brandurile Frescobaldi? Care dintre ele au cele mai bune vânzări?
Cele mai bune vânzări în România le au Nipozzano Chianti Rufina Riserva și Castelgiocondo Brunello. Aceste două vinuri nu mai au nevoie de nici o prezentare pentru că sunt două dintre cele mai cunoscute vinuri ale noastre și cele mai tradiționale produse. Sunt foarte apreciat de clienții noștri cunoscători.
România este o țară producătoare de vinuri unde calitatea vinurilor este mare iar clienții cer foarte mult, dar nu ne este frică.
Nipozzano Chianti Rufina Riserva, aproape doar Sangiovese, maturat pentru 24 de luni parțial în butoaie de stejar exprimă note de fructelor roșii, cum ar fi zmeura și coacăzele fiind bine integrate cu o notă balsamică învăluitoare.
Castelgiocondo Brunello di Montalcino cu o extraordinară constanță în calitate are o varietate de note de fructe proaspete cum ar fi cireșele negre, dar și note de flori albastre (violetele), iar postgustul este amplu și ușor picant câștigat prin maturarea la sticlă.
Dar și Alie, rose-ul nostru produs la Tenuta Ammigralia, obținut din asamblarea Syrahului și a lui Vermentino, funcționează foarte bine în piața voastră. Este elegant, tânăr și proaspăt cu nuanțe de zmeură, flori albe și postgust savuros. Este un vin perfect pentru cinele cu prietenii sau petrecerile unde cineva poate mănâncă pizza, altcineva pește sau altcineva carne…iar sticla este super elegantă.
How do you see the romanian market for Frescobaldi brands? Which one does it sell better?
Our best sellers in Romania are Nipozzano Chianti Rufina Riserva and Castelgiocondo Brunello.
These two wines do not need any presentation as they are two of our best known and most traditional products. They are very well appreciated by the highly developed palate of your consumers.
Romania is a producing country where the average wine quality is high and therefore consumers are very demanding, but we are not afraid…
Nipozzano Chianti Rufina Riserva, almost entirely Sangiovese aged for 24 months partially in wood is an impressive expression of red fruits such as raspberry and currant well integrated by an enveloping balsamic note.
Castlegiocondo Brunello with its extraordinary qualitative consistency has great variety of fresh fruit notes such as black cherry, light blue flowers, and growing spicy amplitude through bottle aging
Alìe, our rosé produced at Ammiraglia is a blend of Syrah and Vermentino, works very well on your market as well.
It is Elegant, young and fresh with nuances of strawberries, white flowers and a savory finish. It is the perfect wine for dinners with friends and parties where maybe someone eats pizza, someone else fish and someone else meat…and the bottle is super fancy.
Cum a afectat pandemia compania Frescobaldi și pe tine ca Export Manager?
În timpul pandemiei, Frescobaldi a schimbat strategia și a adoptat un nou motto: “extinde canalele de vânzare dar fără să ne ducem într-o luptă a prețurilor.”
În 2020, am văzut oportunitățile oferite de e-commerce, un canal de vânzări subevaluat ce a arătat un potențial de vânzări enorm. Ne-am dezvoltat mult mai mult digital decât eram, am dezvoltat un nou departament, cel digital, ce oferă suport clienților și suntem prezenți pe anumite platforme online. Rezultatul este că acest canal ne-a adus aproape 7% din cifra noastră de afaceri.
Eu ca Export Manager a trebuit să fac față provocărilor de a mări distribuția, împreună cu clienții noștri. Datorită închideri barurilor, restaurantelor, hotelurilor (HoReCa) și în absența evenimentelor, ne-am focusat mult mai mult pe distribuția la scară largă, observând nu doar creșterea numărului de sticle vândut în supermarketuri dar și prețului mediu pe sticlă.
How did the pandemics affect Frescobaldi as a company and you as the Export Manager?
During the pandemic, Frescobaldi has changed strategy and adopted a new claim: “expand sales channels but don’t work on promotions.”
In 2020, we have seized the opportunities offered by e-commerce, an underestimated channel which has revealed the enormous sales potential.
We have discovered ourselves much more digital than we were, we have opened a new digital department that supports our customers and now we are also present on some digital platforms. The result is that last year, this channel brought almost 7% of our turnover.
Me as Export Manager I had to face the challenge together with our importers to enlarge our distribution.
Due to closures of bars, restaurants, hotels (horeca) and in the absence of events, we have focused much more on large-scale distribution, observing not only a volume increase in supermarkets but also in the average price per bottle.
Când spui Frescobaldi pare un business imens, dar fiecare companie mare are și o inimă, poți descrie în câteva cuvinte inima companiei?
Frescobaldi încorporează esența Toscanei prin extraordinara vocație pentru viticultură și diversitatea teritoriilor deținute. Unicitatea Frescobaldi stă chiar în această reprezentare a diversității, în cele 8 podgorii și în vinurile sale ce exprimă o paletă largă de arome și senzații, pornind de la caracteristicile fiecărui terroir în parte. Cramele sunt poziționate în cele mai bune arii ale Toscanei și fiecare își spune povestea construită de natura, terroir și oameni.
When you see Frescobaldi as a business it seems huge, but every company has a core, so can you describe the core of Frescobaldi company in just a few words?
Frescobaldi embodies the essence of Tuscany, its extraordinary vocation for viticulture and the diversity of its territories. Frescobaldi’s uniqueness stems precisely from the representation of this diversity, from its eight estates and from wines which express a kaleidoscope of aromas and sensations, springing from the characteristics of each individual terroir. The estates are positioned in prime areas of Tuscany and each tells its own story, made up of nature, terroir and people.
La final te invităm să împărtășești cu iubitorii de vin ai desprevin.ro un gând.
Vă sugerez să vă bucurați de vinurile pe care le iubiți (sper ca acestea sa fie vinurile Frescobaldi), la masă cu prietenii și familia voastră împărțind cu ei atât cele mai bune, dar și cele mai proaste momente ale zilei pentru că conviețuirea și participarea fac totul mult mai special, chiar și vinurile.
In the end we invite you to share a thought about wines with desprevin.ro wine aficionados.
I suggest you to enjoy the wines you love the most, (I hope these are Frescobaldi wines), at the table with your friends and family sharing the best and worst moments of the day because conviviality and participation will make everything more special, even the wines.
Adauga comentariu